Groep 3, 4 en 5

.

Maak van een leesles en belevingsles!

.

Lees&beleef Klaas Vaak is boos!

.

. grOte Ogen uil!

PRENTENboek, het woord zegt het al: zonder prenten geen boek! Voor deze lees&beleefles gebruik ik het prentenboek Klaas Vaak is Boos! Dit is een les met veel interactie met de kinderen, en … ik leer ze stap voor stap hoe ze zelf een grOte Ogen uil kunnen tekenen, de beste vriend van KlaasVaak!

De school krijgt het prentenboek Klaas Vaak is boos cadeau voor in de schoolbibliotheek.

.

.

.

.

Lees&beleef Eri wil een eenhoorn zijn

.

. grOte Ogen uil!

Eri wil een eenhoorn zijn

PRENTENboek, het woord zegt het al: zonder prenten geen boek! Voor deze lees&beleefles gebruik ik het prentenboek Eri wil een eenhoorn zijn. Dit is een les met veel interactie met de kinderen, en … ik leer ze stap voor stap hoe ze zelf een EGEL kunnen tekenen, zo kleurrijk als ze zelf willen!

De school krijgt het prentenboek Eri wil een eenhoorn zijn cadeau voor in de schoolbibliotheek.

.

.

.

Lees&beleef je eigen geheime boek!

.

mijn (geheime) boek

Hoe schrijf je een verhaal zonder daar woorden bij te gebruiken?

In gedachten laat ik de kinderen teruggaan naar een van de leukste momenten uit hun jonge leven. Dit kan een verjaardag zijn, een dagje naar het strand, de leukste attractie in een pretpark, een open dag bij de brandweer, bezoek aan de kinderboerderij, of die spannende schattenjacht (geocoaching) of speurtocht. 

Die dag, dat moment, gaan ze in beeld uitwerken en daarna verwerken tot hun eigen (geheime) boek! 

.

.

 “Op 1 april (nee dat is geen grapje) kwam Susan Wallenburg bij ons in de klas voor de ‘Kids for kids challenge’. In het begin waren de kinderen wat afwachtend, het was natuurlijk niet precies bekend wat nu de bedoeling was. Het concept van Sam& werd goed begrepen door middel van de presentatie. In mijn groep waren we veel bezig over en met FC Emmen, dus dit werd al gauw het hoofdonderwerp van alle groepjes. Ze waren goed met elkaar in overleg en Susan liep rond, gaf tips en adviezen waar nodig. De kinderen luisterden heel geconcentreerd naar Susan, haar stemgebruik en communiceren naar de kinderen toe was erg fijn. Niet alle kinderen in mijn groep spreken en begrijpen niet alles in het Nederlands en hier was ook aandacht voor. Bedankt voor de leuke en gezellige gastles Susan! Angela, leerkracht groep 5, 6, 7 en 8