Groep 1 t/m 3
.
Maak van een leesles en belevingsles!
Want samen lezen is zoveel leuker!
.
Lees&beleef Eri wil een eenhoorn zijn
Je eigen Eri!
Deze les duurt een uur.
Een uur waarin ik ga voorlezen, maar waarbij de nadruk gelegd wordt op het beleven van het boek, het verhaal. En alles wat Eri doet en kan in het verhaal, doet en kan de egel ook in het echt.
Dat is waar het in mijn lees&beleeflessen altijd om draait: het verhaal tot leven brengen! Zo wordt lezen zoveel leuker.
In het verhaal wil Eri graag een eenhoorn zijn. Op zijn zoektocht naar een eenhoorn wordt hij steeds afgeleid door hij zijn vriendjes die hulp nodig hebben. Zo komt hij tot de ontdekking dat hij zelf behoorlijk magisch is en daarvoor helemaal geen eenhoorn hoeft te zijn.
Na het voorlezen en de leuke weetjes over de egel, gaan we creatief aan de slag. Alle benodigde materialen als papier, potloden en stiften. Bordjes , toiletrollen, oogjes neem ik mee. Het enige waar dee leerkracht zorg voor draagt zijn scharen en lijmstiften.
Als dank dat jullie Eri in de klas hebben gehaald, krijgt de school het prentenboek Eri wil een eenhoorn zijn cadeau voor in de schoolbibliotheek.
.
.
Lees&beleef Eri wil een eenhoorn zijn
Eri in 3D!
Deze les duurt een uur.
Een uur waarin we samen het verhaal tot leven brengen! Zo wordt lezen zoveel leuker.
In het verhaal wil Eri graag een eenhoorn zijn. Op zijn zoektocht naar een eenhoorn wordt hij steeds afgeleid door hij zijn vriendjes die hulp nodig hebben. Zo komt hij tot de ontdekking dat hij zelf behoorlijk magisch is en daarvoor helemaal geen eenhoorn hoeft te zijn.
Na het voorlezen en de leuke weetjes over de egel, gaan we creatief aan de slag. Alle benodigde materialen als papier, potloden en stiften. Bordjes , toiletrollen, oogjes neem ik mee. Het enige waar dee leerkracht zorg voor draagt zijn scharen en lijmstiften.
Als dank dat jullie Eri in de klas hebben gehaald, krijgt de school het prentenboek Eri wil een eenhoorn zijn cadeau voor in de schoolbibliotheek.
.
.
Lees&beleef Mees heeft hoogtevrees
Vliegen met Mees!
Mees heeft hoogtevrees. Maar met de hulp van moedige kinderen kan Mees dat vast overwinnen.
Nadat ik heb voorgelezen, gaan we op creatieve manier onze eigen vogeltjes maken.
De school krijgt het prentenboek Mees heeft hoogtevrees cadeau voor in de schoolbibliotheek.
.
.
.
Lees&beleef Mees heeft hoogtevrees
Rijmen met Mees!
Het prentenboek Mees heeft hoogtevrees is door de prachtige grote illustraties en de tekst op rijm uitermate geschikt om samen te leren rijmen.
Nadat ik heb voorgelezen, vertel ik de kinderen over het rijmen. Daarna gaan we op creatieve manier rijmpjes maken.
De school krijgt het prentenboek Mees heeft hoogtevrees cadeau voor in de schoolbibliotheek.
.
Tand voor tand poetsen, poetsen, poetsen!
.
Tand voor tand!
.
.
‘Tand voor tand’ helpt in het stap voor stap verzorgen van het kindergebit. Van de eerste melktand tot de laatste grotemensentand!
Naast het verdwijnen naar (fantasie)werelden vol mogelijkheden en avonturen, werk ik in de mondzorg. Binnen een team van (mondzorg)specialisten ligt mijn schone taak in het uitvoeren van preventieve (be)handelingen (plak en tandsteen verwijderen) en mondhygiëne (voorlichting en poetsinstructie). In de praktijk help ik kinderen en jongeren aan een stralende, zelfverzekerde lach. Een goede motivatie, leefstyle en mondhygiëne is daarbij van groot belang.
Poetsles
Daarnaast geef ik poetsles op kleuter- en basisscholen. Dit doe ik samen met mijn ondeugende poetsdraak. Ben (of ken) je een docent, en wil je graag dat ik (poets)les kom geven aan jouw kinderen, stuur me dan een bericht via: schrijf(at)susanwallenburg(punt)nl
Mondzorg voor kinderen tot 18 jaar wordt vergoed! Uw ziekenfonds betaalt de basistandzorg voor uw kinderen onder de 18 jaar volledig terug.
.
“De poetsinstructie van Susan was heel leuk en leerzaam. De kinderen luisterden vol aandacht en deden goed mee. Susan bracht het op een manier die goed aansloot bij het niveau van de kinderen. Het was een leerzame en interactieve les. Ze had leuke attributen mee waardoor de kinderen meteen geïnteresseerd waren in wat ze wilde vertellen. Na afloop hebben we het nog een aantal keren in de klas over tanden poetsen en de tandarts gehad. Dan verwees ik terug naar de les van Susan, bijvoorbeeld over dat het het beste is om twee keer per dag je tanden te poetsen ipv één keer. Ik vond het voor herhaling vatbaar en eigenlijk zou het goed zijn om elk jaar een poetsinstructieles in de klas te krijgen.” – Nicolet, leerkracht groep 1, 2 en 3